background

EKONOMİ

Geleceğin Sigortası: Kullanım Bazlı Sigorta

23 May, 2018

Telematik bir aracın gerçek zamanlı sürüş verilerine uzaktan erişim yoluyla gerçek sürüş alışkanlıklarının ölçülmesine izin verir. Böylece, örneğin, aracın navigasyon sistemi, hız ölçer, kilometre sayacı ve takometre, frenleme ve hızlanma sistemleri, süspansiyon sistemi, anti-kilit frenlerinin devreye girmesi, gece yarısı sürüş alışkanlıkları gibi bir sürücünün gerçek deneyimi incelenebilir.


Telemetri, bilgisayarlarla yönetilen sistemlerin otomobillerde ortaya çıkmasını sağlayan 1980'lerden bu yana var olmuş ve 1990'larda GPS özel ve ticari kullanım için ve özellikle kamyon endüstrisinde operasyonları daha etkin bir şekilde yönetebilmek için kullanılmaya başlanmıştır.


Kullanım Bazlı Sigorta

Kullanım bazlı sigorta (UBI, Usage Based Insurance) örneğinde, değerlendirilmekte olan risk faktörleri ve değişkenler,  zaman içinde kendini kanıtlamış olan geleneksel değerlendirme yöntemleri ile (tipik olarak yaş, cinsiyet, medeni durum, kredi ve sürücü kayıtları ve sigorta puanları) örtüşür. UBI, ilgili verilerin kapsamını genişletir ve her bireyin gerçek yaşam sürüş davranışına, güvenli ya da tehlikeli sürüş uygulamalarına yönelik eğilimlere, sürüş özelliklerine, aracın mevcut durumuna, aracın çalıştığı yere, hava faktörlerine dayalı olarak risk değerlendirmesini mümkün kılar ve dahası geleneksel derecelendirme değişkenleri ile birleşince, UBI daha iyi bir risk değerlendirmesi yapar, sigortacılar en iyi şoförlere en yüksek indirimi sağlayabilir ve yine de makul bir karlılık seviyesini koruyabilir.

Sürüş verilerini edinmek ve değerlendirmek için UBI ve analitik araçlar için uygun teknolojileri kullanmak, hazırlık, insan gücü, teknoloji ve teçhizat, lojistik ve destek gibi maliyetleri de beraberinde getirir. Bununla birlikte, bu maliyetler genellikle kullanım esaslı sigortanın ticari faydalarından dolayı kabul edilebilir, bu faydaların arasında;


- Düşük riskli sürücüleri müşteri portföyüne çekme

- Müşteri sadakati arttırma

- Hasar masraflarını azaltma,

- Yıl içerisinde müşteriye dokunma (etkileşim) sayısını arttırma,

- Müşteri odaklı hizmet vermek için, kişiselleştirilmiş, gelir yaratıcı, katma değerli hizmetler sunma gibi faydalar bulunmaktadır.


Telematik, sigorta şirketlerinin müşteri tabanına düşük riskli sigortalılar eklerken, fiyat ve karlılık oranını arttırmasını, müşteri gözünde daha teknolojik şirket algısını güçlendirerek sigorta şirketlerinin konumlarını iyileştirmesine yardımcı olmak için bir strateji olarak kullanılabilir. Bir telematik programı geliştirirken, dikkatli planlama ve test etme, katma değerli hizmetlerin kullanımı, müşteri ilişkilerinin nasıl işlendiği, fiyatlandırma modeli ve veri analitiklerinin etkin kullanımı gibi faktörler başarı oranlarını artırabilir. 


Genel olarak, oto sigorta piyasasının hızla değişmekte ve değişmekte olduğu açıktır. Kullanıma dayalı sigorta programlarına erkenden dahil olan sigorta şirketleri, yenilikçi rakiplere karşı müşterilerini kaybetme riski taşıyanlara göre belirgin bir avantaja sahip olacaklar.


BUNLARI DA OKUYUN
ETKİNLİKLER

Araç kullanımında bu önlemleri alın, yakıt tasarrufu sağlayın

ETKİNLİKLER

Mobiliz Araç Takip Sistemi ile Akaryakıt Tasarrufu